söndag 22 augusti 2010

sysslolösa söndagen.

Brandon Flowers – Crossfire

Det är söndag.. och det känns som söndag.. Jag sitter nedhälld i en fåtölj och stickar. jag stickar en halsduk, den är lila-gul-brun randig. Jag lagar mat, svamprisotto.. precis så ospännande är mitt liv just nu. Och det gör ingenting. Jag gör ingenting. Och tänk.. det är ganska så njutningsfullt, att göra ingenting. även om det säkert finns någon som villigt kommer att kommentera att "att sticka, lyssna på musik OCH laga svamprisotto är inte att göra ingenting!!" Meh..
För mig är att göra så lite att göra ingenting. Jag har inte tre olika projekt på gång, jag har inte 8 saker i händerna, utan jag har 2 stickor, 1 tråd och med jämna mellanrum 1 kopp kaffe i händerna. Så.. jag är sysslolös, fast på ett bra sätt. Och jag vill inte ha något annat heller.

Ps. sista dagen på semestern är det också :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar