fredag 27 augusti 2010

På toppen av ett berg.

Inatt drömde jag att jag satt på toppen av ett berg och bara tittade på min omvärld, jag bara satt där med basker och röda läppar. Rakt upp och ner på ett berg. Jag såg alla rusa förbi, jäkta fram. Stressa sig igenom livet. Ibland såg jag små glimtar av kärleken, av ångesten, av sorgen. Av glädjen. Desto mer människorna försökte pressa in känslorna innanför barriärerna desto blekare blev jag och desto högre blev mitt berg. Snacka om att jag blev glad när jag vaknade, för sekunden innan jag vaknade fanns det nästan inget kvar av mig. Bara ett par röda läppar (typ cheshire-katten...) och mitt berg var så högt att luften var tunn och galaxerna cirklade kring mitt huvud. Jag satt mitt i alltet och mitt i intet. Tyd den drömmen! :P

Idag är det jobb, som vanligt. Känner mig inte helt 100 så det ska bli ruggigt jobbigt att gå dit men det är bara att pallra min lilla rumpa dit. Det är fredag och jag vet att det inte kommer att vara en jobbig dag, det kommer troligen att flyta på.
Nu ska jag ta mig lite mer kaffe, och slänga på lite mascara för att jag faktiskt ska se ut som folk!

Hoppas att ni alla har en riktigt bra fredag så hörs vi senare :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar