lördag 7 augusti 2010

Köket.

Jag har flyttat ut i mitt kök. Det känns som om det är min nya boplats, det är här jag dricker mitt kaffe, skriver mina inlägg, tänker mina tankar. Jag gör i stort sett allt utom att sova här, men jag skulle kunna :)

Varför ska man sitta med en enorm lägenhet när man inte gör något med resten av den? Jag skulle utan tvekan kunna spendera hela mitt liv i ett kök lagande mat. Det hade jag varit lycklig med, vem behöver terapi? Choklad? Sprit? Bara ge mig ett kök och massa ingredienser så ska jag hacka, tärna, laga och baka mig lycklig!

Idag är jag ensam hemma för ovanlighetens skull, och det är tråkigt. Fast tråkigt på ett bra vis, tråkigt på ett vis som inte uppbådar mängder med saker att göra men som gör att jag kommer på 1000 saker jag gärna skulle vilja göra. Men det enda jag faktiskt hittat energi nog att göra är att dricka kaffe, röka för många cigaretter och koka soppa. Men det är ju ändå inte en dålig dagskörd tycker jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar