måndag 28 mars 2011

Hos mams.

Sitter vi mammas dator just nu, och jag kan inte låta bli att få en viss känsla av att vara hemma.
Jag har ju bott i den här lägenheten i massa herrans år egentligen.
Men nu trots att det är hemma så inser jag att jag inte har en aning om var saker befinner sig längre.
Jag skulle hjälpa Mams med att göra vitlöks-sås till kebaben de ska äta ikväll, och jag hittade ingenting i lådorna längre.
Märklig känsla att känna sig vilse där man egentligen hör hemma.
Men det är väl en av smällarna man får ta när man flyttat hemifrån.

Det är skönt att vara hemma hos mamma dock, att kunna prata loss om allt och inget.
Kunna skvallra om män, relationer och allt annat mellan himmel och jord.
Det är nog ganska sällan jag faktiskt förstår hur jäkla lyckligt lottad jag är som har den relationen jag har med min mamma.
Just det där att vi kan prata om det mesta, bråka loss om det behövs och ändå älska varandra hämningslöst.
Det är en ganska fantastisk sak att ha en förälder som tror att man kan klara allt om man bara vill det och som dessutom är villig att stötta och älska hela vägen fram till mållinjen.

Jag är fan lyckligt lottad alltså!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar