lördag 26 mars 2011

Städa, städa, städa!



Städmusik at it´s finest!

Nu är hela lägenheten städad. Från tak till golv.
Det har möblerats om en del, mattor har flyttat runt.
Nu är köket tillbaka i sin rosa form, med muffins och gullegull, som det brukade vara.
Lite vårigt och varmt liksom.
Middag har inmundigats det med, så i stort sett allt jag hade planerat för dagen är gjort.
Jag var inne på Saker & Ting på Södertorg i morse och fyndade massa nya kläder till skamligt låga priser, som det brukar vara när det gäller mitt shoppande. Köpte även tulpaner på Lilla torg och tog en fika med några bekanta på stan.
Ibland är det skönt att bara ta saker som de kommer, ta en spontan kaffe med bekanta, köpa blommor och bara känna vårsol i ansiktet.


Det är en ganska bra paus från mitt vanliga tragg i alla fall.
Att komma ut bland folk är det bästa sättet för mig att fly från mitt eget huvud, bästa sättet att låta bli att tänka.
Shoppingterapi + färgglada tulpaner + städning = bästa lösningen på alla problem.

2 kommentarer:

  1. Oh, kan du komma hit o städa med? För det var min tanke idag men vaknade ännu en morgon med magont och rysningar

    SvaraRadera
  2. Det låter som ett ganska otrevligt sätt att vakna på :(
    Hoppas att du blir bättre snart iaf :)
    <3

    SvaraRadera