söndag 20 mars 2011

Ni får kalla mig Tant Tess.

Artie Shaw – Oh lady be good
Det känns liksom helt ok om ni bestämmer er för att jag är en tant..
För just nu är jag skrämmande medveten om att jag beter mig som en sådan.
Jag har spenderat hela helgen hemma, med minimalt intag av alkoholhaltiga drycker.
Jag har hade som sagt lilla syster dyster här fredag till lördag, och det var faktiskt mysigt.
Det blev inte så himla mycket pysslande och bakande men det var riktigt trevligt ändå.

Igår var Ankan här på middag (så jag fick som jag ville!).
Det blev bulgursallad och solrospanerad kycklingfilé med en dos rödvin vid sidan.
Vi roade oss kungligt med struntprat, Youtube-videos och K-pop.
Efter att Ankan försvann hemåt så däckade jag i en trött hög på soffan för att slutligen gå och lägga mig vid halv 10..

Idag har jag bara lagat massa mat, städat skafferiet, spelat meningslösa spel på Fb och druckit ett glas rött.
Jag har funderat på min garderob och vad som möjligen kan behövas i klädväg för att fullända min garderob och stil.
Jag har även funderat på det där med träning och hälsosamt leverne och insett att det kanske är dags för lite sånt i mitt liv nu.
Jag menar, om jag gett mig fasiken på att få ordning på själen så ska väl inte fysiken utgöra en större utmaning?
Eller?

Nåväl..
Godnatt i alla fall!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar