tisdag 8 mars 2011

Kärringmaffia.

Jag bara måste gnälla av mig lite idag!
Jag var och volontär-arbetade igår. Min första måndag där.
Och det var det värsta jag varit med om.
De som jobbade igår har jag aldrig jobbat med innan, jag har knappt ens träffat dem innan för de var inte med på mötet.
Och ärligt talat större (ursäkta uttrycket) slynor får man leta efter.
En riktigt hög med kärringmaffia.
Igår kunde jag inte göra någonting rätt.
Kaffet skulle göras på ett visst sätt, smörgåsar skulle göras på ett sätt.
Allt skulle göras på speciella sätt.
De presenterade sig inte på eget bevåg, det fick jag göra.
De stod i andra änden av köket och pratade såpass tyst att det inte var meningen att jag skulle höra, men tillräckligt högt för att jag skulle höra det ändå.
Lite principen; Ni tror att ni viskar, men.. Nej! Ni viskar inte!
De pratade om mig, om kvinnan som håller i det hela.
Allt var fel.
Jag har aldrig varit med om maken.
Snoffsiga pensionärer som bara valsar in och trycker ner alla andra, som klagar och gnäller.
Jag gick tidigare igår eftersom vi var så många på plats, för jag var tvungen att gå där ifrån innan jag hade fått ett totalt bryt och börjat skälla.
Jag tycker det är så jävla fult att hålla på som de gör.
Förstöra glädjen för alla på plats, och för att göra saken värre.
De här människorna jobbar varje måndag och jag jobbar där nästa måndag med.
Jag kommer att bli knäpp på dem. Lovar!
Man skulle ju kunna tro att människor som jobbar med hemlösa och har gjort det i massa herrans år skulle var ganska trevliga och något ödmjuka människor men nej..
Inte ens det klarade de av.


Ohwell..
Idag ska jag ner till Vdc och lämna en herrans massa prover.
Sen är det jobb som gäller.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar