onsdag 2 juni 2010

Dagens planer!

Det är alltid skönt när man har en plan med sin dag, istället för att bara driva omkring utan mål. Idag var jag uppe strax innan 8 och har vid detta laget hunnit hinka i mig ungefär 3 koppar kaffe (måste ju aktivt stötta mina begynnande magsår!!!) men för att vara lite snäll mot resten av kroppen har de fått sällskap av hela 1 (!) glas proviva jordgubb!
Jag ska snart in till stan och secondhand raida med älskade Vero, och om vi har tur när vi är färdiga så kan vi haffa en kopp kaffe med min kära Mams! Senare idag ska det planteras blommor till balkongen och tunikan ska sys klart (det tar alltid lite extra tid att sy när man bestämmer sig för att handtråckla skiten!) Så på stan ska det även införskaffas lite extra kantband som kan dekorera min älskade tunika (Funderar skarpt på att försöka ha den klar tills sommarfesten på jobbet imorgon men då måste jag nog plocka fram symaskinen)

Vädret idag är ljuvligt, solen jätteklar, himlen precis sådär fotogeniskt blå, och gräset ser nästan radioaktivt grönt ut till skillnad från den vanliga disgråa gräsnyansen.
Studenterna lär ha tagit över stan idag och det ska bli kul att se då man själv sprungit omkring precis lika onykter och glad som de en gång i tiden (och lät jag inte gammal där så kommer jag aldrig att göra det!)

ha en riktigt bra dag gott folk, för det tänker banne mig jag ha!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar