måndag 28 juni 2010

Min onda...

Nacke!!

Min nacke håller för tillfället på att driva mig till vanvett, jag har haft ont i den sen i fredags, och inte har det blivit bättre heller. Nej då, jag har bara blivit stelare och stelare. De misstänkte hjärnhinneinflammation, nackspärr eller en virusinfektion i nackmuskeln alt. nackkotorna. Trevligt! Eftersom jag kan böja på huvudet så rök hjärnhinneinflammationen (puh!), min sänka var bra så det var inget bakteriellt. Så för tillfället så nöjer de sig med att kalla det allvarlig nackspärr, med den skarpa tillsägelsen att har det inte börjat bli bättre inom några dagar så ska jag komma tillbaka för vidare utredning. Jag har gått hem från vårdcentralen med Diklofenak och Oxascand i handväskan. 1 av den ena sorten och 2 av den andra, ikväll och i morgon bitti. Sen får jag snällt åka till apoteket och hämta fler.

Och nacken den värker än, bultar och bankar och en snabb giljotinering börjar kännas som en allt mer lysande idé.

Nu ska jag knapra lite tabletter och däcka i någon sorts hög i min fåtölj. Godnatt!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar