fredag 11 juni 2010

Studenttider..

Nu är det 7 år sen jag tog studenten, men jag minns det som om det var igår (om man får låta så uråldrig i 2 sekunder..)
Jag gick upp halv sex den dagen (champagnefrukost <3), stod länge framför spegeln. Kläderna skulle sitta rätt, sminket skulle vara perfekt och frisyren var noggrant planerad för att funka med mössan! Så här i efterhand undrar jag vad jag tänkte: Pastellrandig singoallatopp, ljusrosa linnebyxor, kräftröd solbränna (en fin souvenir från skattjakt/Karneval.) och ärligt talat ett hår som var en aning för gult för min egentliga smak. Men just då kändes det som om jag var jättesnygg, och det var ju utan tvekan den viktigaste dagen i mitt liv så långt..
Vädret var halvdant, men vad spelade det för roll?? Vi drack vårt vin, skrev våra hälsningar och skrek våra ramsor. När vi väl sprang ut blev jag armbågad i ansiktet, snubblade till och kom av mig helt. Jag hittade inte min familj i folkhavet, min pojkvän låg hemma sjuk (maginfluensa om jag inte missminner... kan ha varit alkoholrelaterad...) Min morfar och min pappa vägrade vistas inom samma postkod. Jag drack 4 flaskor vin totalt den dagen men lustigt nog var jag skrämmande nykter. Min studentkärra på stan var en tvillingvagn från 80-talet som var klädd i grönt lurv, julklappar, glitter och ballonger som en vän drog efter sin cykel! Utanför ett av stadens för tillfället mer populära kaféer tippade (!) vi, så jag låg täckt under blommor, nallar och julklappar med håret fastklämt, benen i skyn. Och i den sekunden insåg jag att jag inte hade en aning om var min cigg var!!!

Allt som allt en jäkligt kul dag! Så studenter mitt råd; Roa er kungligt, gå ut med en smäll! Skratta gott åt er själva och er ungdom (!!:P) och NJUT! För "fy fan vad ni är BRA!!" SKÅL!

Ps. Jag hittade ciggen... Den hade lagt sig på min studentmössa, och än idag är där ett fint hål som jag kan skratta åt!!

2 kommentarer:

  1. Jag fick åka i en plast-trädgårdsstol på flaket på en Nisan KingCab med lite björkris runt mig, vi sjöng vår egen studentvisa på utspringet, jag fick mitt körkort i handen den dagen och på kvällen hade jag den längsta promenaden hem från stan ut till Österäng i mitt liv, eftersom varje meter framåt kantades av två meter och höger/vänster..

    SvaraRadera
  2. Hahaha!! En helt fantastisk kväll mao!! :)

    SvaraRadera