onsdag 9 juni 2010

Mailfunderingar!

Jag fick en bra fråga i ett mail; Hur ser du på framtiden och ditt framtida förhållande?

Där är ju något att tänka på..
Jag vet inte riktigt hur jag ser på framtiden, jag blickar sällan långt fram, jag siar sällan om min egen framtid. Jag försöker leva dag för dag, finna glädjeämnen i vardagen, se lyckan i de små ögonblicken. Att komma upp och finna kaffebryggaren färdigladdad, en spontan muffins från en vän, frukostfika med flickorna. Jag ser inte framåt, jag ser nu. Jag försöker se allt det som är bra nu, men ibland låter man tankarna skena. Ibland så sluter jag ögonen och drömmer mig bort in i framtiden. Jag ser ett vackert hus med gott om blommor, jag ser hemmaplanterade grönsaker, ett stort kök med riktiga trägolv. Jag ser hur jag vaknar och tassar upp på morgonen, tar mitt kaffe och smyger ut och känner daggen på mina fötter. Jag ser kärlek, skratt och massa böcker. Jag ser en stabilitet jag inte har just nu. Ett liv delat, med allt det innebär.
Framtida förhållanden? Jag önskar mig någon som jag kan känna respekt för, som respekterar mig och de gränser jag sätter upp. Jag vill ha någon som låter mig vara mig, som vet att jag är en rastlös själ, en funderande ande. Någon som förstår att min melankoli är en del av den jag är, att det inte gör min lycka mindre, det gör den bara lite annorlunda. Precis som jag. Jag vill ha någon som älskar mig på grund av mina brister snarare än trots dem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar