tisdag 8 juni 2010

En mindre tanke.

Jag har inte bloggat på snart en vecka, men det kan ju bli så när livet kommer emellan. Jag har haft fullt upp hela tiden, vädret har ju varit så pass underbart att man inte har kunnat sitta inne med gott samvete. Så tiden har spenderats utomhus till mina fräknars stora lycka.

I fredags kom en fröken på besök från helsingborg, och kvällen spenderades i Tivoliparken. Världen var riktigt vacker när man betraktade den genom grillos, med ett glas jordgubbsvin i handen och en rutig duk på marken (Rödvinsduken!!) Vi åkte hem vid 22 snåret då vi var trötta, kalla och kissnödiga!
Lördagen blev i bakfyllans tecken, jag hade en huvudvärk som inte ville försvinna. Inte ens med massa mat (och det brukar fungera!) Vi åkte utom Maxi och köpte portionsförpackad sushi (Man fick välja sina egna bitar.. YAY!), juice och gottis. Sen satte vi av mot Råbelövssjön för att premiärdoppa oss... Det var KALLT! Jag rekommenderar det absolut inte, men huvudvärken avtog. När vi låg där kom vi fram till att dagen till ära var vi ett queer-feministiskt-sol-kollektiv, vi var gamla och bittra och en aning tantsjuka eftersom tiden fördrevs med struntprat om män, spanande på "pojkar" (de var max.. 19?? kanske?)

Resten av min tid har jag fördrivit med tvspel, datorspel och funderande.
Det har varit funderingsväder, åtminstone igår. Regnet det bara öste ner, dränkte hela världen och gjorde allt så himla grått. Blött. Tråkigt! Men idag skiner åter solen, och jag ska steka spätta och koka potatis! Ha en bra kväll!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar