måndag 21 juni 2010

Fotboll = Kultur?

Jag pratade med en kille igår som var stormande glad över fotbollsVM, själv är jag en aning mer skeptisk. Han tyckte ju då att vi icke sportintresserade kunde låta dem få ha sitt VM, det hände ju ändå inte varje år... Men friidrotten då? Hockey? Alla andra sporter? Allting får alltid stå åt sidan för denna heliga sport. All form av kultur blir icke befintlig så fort det skickas ut män i träningskläder som ska kasta med pinnar, slå på puckar eller jaga en boll. Jag kan komma på ungefär 1000 skäl till varför fotbollen skulle knuffas bort från tv och bara gå på vissa kanaler. Och i helgen fick jag ett argument till... Prostutionen.. Eller om jag ska vara riktigt uppriktig så har jag fått uppskattningsvis 40000 skäl till. Det är så många prostituerade som uppskattningsvis befinner sig i Sydafrika just nu för att roa fotbollssupportrarna mellan matcherna. 40000 kvinnor och BARN.. Barn.. Betänk det... Där finns massa barn som är redo att "roa" alla dessa fotbollssupportrar...


Är fotbollen fortfarande lika spännande?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar