söndag 26 december 2010

Årskrönika 2010.

Jag har blivit kysst vid midnatt, och druckit champagne. Det är snart ett helt år sen.
Jag har varit rökfri en månad och börjat röka igen.
Jag har gått ur förhållanden och påbörjat nya.
Jag har kysst främlingar.
Jag har druckit rött vin i mängder, med och utan sällskap.
Jag har varit Stockholm 2 gånger.
Jag har sett 30 seconds to mars och blue man group live och jag älskade varje sekund av båda upplevelserna.
Jag har träffat en gammal vän i en ny stad och ätit muffins.
Jag har träffat gamla vänner på Ikea och druckit vin och ätit köttbullar med dem.
Jag har plockat blåbär mitt i natten.
Jag har fastnat i en bok, på en madrass, i solen och inte kunnat sitta ordentligt på en vecka (Jag har fortfarande ränder av den solbrännan).
Jag har åkt karusell med fötterna i luften och sommarvind i håret.
Jag har tittat ut över havet och undrat vad som gömmer sig vid horisonten.
Jag har blivit bedårad, förtjusad och överväldigad.
Jag har gråtit och känt mig ensam, jag har skrattat och känt mig älskad.
Jag har kommit närmre vissa människor och glidit ifrån andra.
Jag har dansat mig trött, jag har gått hem tidigt från fester och somnat med en hink i famnen.
Jag har mött problem och överkommit dem, jag har mött problem som jag inte ens visste att jag hade och kämpar på med dem.
Jag har målat fler tavlor än någonsin.
Jag har blivit en flitig bloggare.
Jag har jobbat på mig själv och allt det innebär.
Jag har fått mystiska telefonsamtal.
Jag har trott att någon som inte är gay var gay.
Jag har klivit ut ur min låda, in i min låda och ut igen bara för att inse att världen är annorlunda varje gång jag öppnar locket.
Jag har firat en annorlunda jul.
Jag har funnit ett annat liv.

Inte allt för illa, och jag har ändå några dagar till på mig att uppleva något nytt på i år.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar