söndag 26 december 2010

Utekväll.

Har precis landat hemma igen efter vad som bästa kan beskrivas som en helkväll! Den började med Ankans hemmalagade fyllda paprikor (man måste ju äta ordentligt!) och lite rödvin.
Och ja.. Jag menar verkligen lite! Jag har inte ens druckit en halv flaska idag, ute blev det en cider. Och det räckte så.
Jag hade inte tid att dricka, hade fullt upp med att dansa. Jag har skakat på de lurviga till den milda gräns att alla muskler i min kropp redan ömmar. När vi lämnade Bånken så var jag så svettig av värmen att mitt hår började frysa till is.
Jag har smsat lite med E ikväll, hade velat spendera resten av kvällen/natten i hans sällskap men inte till vilket pris som helst. Och ibland känns det som om jag betalar ett väldigt högt pris för hans sällskap. Ibland känns det som om jag ger bort mig själv utan anledning, som om jag är en förbrukningsvara som bara nyttjas när lusten finnes. Och det känns inte alltid ok.

Nu tänkte jag sova, och försöka sova bort surret av musik som finns i mitt huvud. Försöka glömma bort hur jävla ensam jag kan känna mig ibland, som jag gör just nu. Som jag gjort ett tag, speciellt ikväll när man sett hur nära människor ändå kan vara.
Så jag ska sova, själv.. Och försöka låta bli att tänka på att den enda värmen i min säng kommer från mig.

Tobias Fröberg – Love And Misery, A Duet With Ane Brun

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar