söndag 5 december 2010

Listan.

Jag tänker följa Underbara Claras initiativ och ta och skriva mig en lista. Över sånt jag vill vara färdig med, sånt jag vill påbörja och sånt jag vill ha med mig inför nästa år. För jag tror att listan behövs, jag behöver veta vad jag vill och inte vill. Och jag tror att listform är mitt sätt just nu.

Så här kommer det!

Saker jag tänker vara färdig med;
Rökningen. Den kan jag inte ha kvar.. Ärligt talat, det är mer av en dålig ovana än något annat.
Sättet jag dricker på. Oftast med måtta, men ibland så slår det över och jag blir en ganska otrevlig person att ha att göra med. Jag blir en person som jag inte skulle vilja spendera en dag i ett rum med. Så till nästa år, mindre sprit och mer skratt.
Meningslösa relationer. Jag vet vad jag vill och inte vill. Och ändå tycks jag ge mig i kast med samma sorts människor om och om igen. Människor som egentligen inte kan ge mig något av det jag vill ha, som inte är på väg åt samma håll som jag.

Saker jag vill ta med mig;
Känslan av att allt kommer att bli bra i slutändan. Saker kanske ser svarta ut ibland men det fixar sig. I slutändan kommer saker att lösa sig på det sätt som är det bästa.
Min fantastiska nya vänskap med Fru F. Hon är ett vandrande pepp-talk, som stöttar och gråter med mig.
Känslan av att veta vem jag ändå är, trots att jag inte vet min plats i världen. Jag kanske inte är där jag borde vara, jag kanske inte gör det jag vill. Men jag är jag, och är jag bara det så kommer resten att uppenbara sig så småningom.

Saker jag vill "ha";
Jag vill gå och simma oftare. Spendera mer tid i vatten helt enkelt.
Jag vill dansa. Det finns planer på någon sorts danskurs med Ankan. Salsa står väldigt högt på listan.
Jag vill börja på sykurs. Mönsterkonstruktion helst, så jag kan få på papper att jag kan det jag kan.
Göra färdigt mitt gymnasiebetyg. Äntligen klara av den där sabla datorkunskapen som gäckat mig i så många år.
Och sist men inte minst, Jag vill lära mig på nytt att spela gitarr.

Sådär, det var min lista. Den kommer säkert att ändras flera gånger om. Redan ikväll kommer jag nog att ha hittat fler mål, fler saker att lägga på listan. Fler saker som borde avslutas, fler saker som jag vill spara på. och definitivt fler saker som jag vill uppleva och lära mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar