onsdag 29 december 2010

En syndaflod av slem.

Jag trodde inte att det kunde bli mycket värre än feber och lite raspighet på rösten, men jag hade fel. När jag vaknade i morse så skulle jag utan tvekan kunna misstas för en statist från serien The walking dead.

Näsan rinner, halsen kliar, ögonen rinner och är svullna, jag hostar konstant, kroppen värker och är stel. Svetten lackar pga febern. Jag är en fruktansvärt vacker syn just nu... eller inte. Jag behöver mer varm dricka, en runda till apoteket (hostmedicin, halstabletter, nässpray, näsdukar osv) och jag behöver soppa och mina älskade raggsockar. Sen ska det jäklar i det kureras, för seriöst.

Vara sjuk över nyår? Inte för att jag har några som helst planer men jag kan ju komma på roligare sätt att spendera en nyårsafton. Min plan till nyår var min älskare Vladimir Nabokov, ett glas rött och en skön filt, men om inte detta försvinner illa kvickt får jag ju ersätta det röda vinet med hostmedicin och ingefärsté.. Och det låter inte riktigt lika lockande.

Allt detta hostandet medför ju en sak som många skulle kvalificera som bra.. När jag är sån här i halsen så är det fysiskt omöjligt att röka, så ciggen lägger jag typ idag istället för den andre januari som var planen. Så.. Önska mig lycka till.. Tess ska försöka bli frisk OCH rökfri samtidigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar