fredag 3 december 2010

Kärringfasoner.

Det är fredag. Jag borde troligen göra något mycket roligare än att sitta hemma och smygäta stekt prinskorv ur stekpannan.
Jag borde troligen vilja göra något annat men nej, det vill jag nog inte.
Eller jo.
Men om jag inte får göra det jag mest av allt vill så struntar jag i det där med aktiviteter helt och hållet.
Därför sitter jag här en fredagskväll, tittar på frosten som börjar ta över mina balkongfönster och tuggar på stekt kall prinskorv. Sörplar även i mig lite läsk då och då. Tråkig kväll? Ja. Men jag kan inte riktigt uppbåda energin som krävs för att jag ska orka engagera mig. Så jag har spenderat kvällen med att slösurfa på internet, filosofera för mig själv och prata strunt med Kombon.
Jag har även roat mig med att lyssna på gamla rock-klassiker.
Ja.. Jag inser det... Jag vet.. jag förtjänar mina kärringpoäng i rasande fart.
Hemma en fredagskväll trots att jag är ledig dagen efter - check.
Nykter - check.
Smygätande på konstiga saker - check.
Lyssnar på gamla godingar - check.
Genomför tidigare nämnda aktiviteter iklädd hemsk utstyrsel bestående av säckiga tights, linne, och rufsigt hår - check.

Jaa.. det är ganska kört för mig.
Ni kan nu benämna mig som Tant Tess. 26-åringen som snart ska gå och lägga sig, som egentligen hade tänkt spendera kvällen med att dricka kaffe, äta småkakor och sticka. Hade jag fått bestämma (om inte "vettet" kickat in) så hade jag redan däckat i säng bara för att det är skönt att sova, för att jag älskar min säng och för att det faktiskt tvärtemot populära föreställningar finns en dag imorgon med.
Så.. Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar