torsdag 2 december 2010

En duktig, skadebenägen och glad idiot.

Jag är en skadebenägen men glad idiot just nu. Har varit uppe i snart 2 timmar redan och ska snart bege mig till jobbet. Jag var ute och åkte pulka igår kväll och någon mästare är jag ju definitivt inte, snarare tvärtom.
Jag gav mig på att stå i pulkan... Ja.. Jag veeet... En ruggigt dum idé, men det såg så kul ut.
Det såg inte så svårt ut heller. Bara typ, håll balansen och stå kvar.
Ehh.. Ja..
Pulkan började röra sig, men det gjorde inte min tyngdpunkt. den var kvar i toppen av backen, jag önskar att jag kunde säga att jag åtminstone kom nerför halva backen.. Men nej.
Det gjorde jag verkligen inte. Jag kom typ nerför en åttondel, kanske en sjundedel om man räknar biten jag flög innan jag landade med knät först. Jag låg kvar och led en stund, men sen var det upp och försöka igen. Med ungefär samma resultat. Jag klarar verkligen inte att stå i den jäkla pulkan.  
E fick det att se så jäkla enkelt ut.. skrämmande enkelt, och trots att han föll så reste han sig upp utan några direkta blessyrer. Fuskigt!
Nåväl, jag får ge mig på det igen och öva på att i alla fall trilla omkull med stil (som om det kommer att hända..)

Nu ska jag vandra genom all denna förbannade snö (det har snart snöat ett dygn i sträck) och försöka jobba hela dagen. Jag tror att det ska gå utan några större problem, Och jag får inte glömma att köpa mjölk innan jag går hem. Annars blir det inget kaffe till Tess.
Ha det bra idag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar