torsdag 9 december 2010

Färgfläckade fingrar.

Då var dagens planerade sysslor avklarade. Nu återstår bara saker jag vill göra, som att måla. Jag ska dra fram mina verktyg och min duk och krypa runt på golvet och måla. Jag har ingen aning om vad jag ska måla, men jag hoppas att det uppenbarar sig allteftersom.

Jag bara känner att jag saknar känslan av färgen mot mina fingrar, känslan av att försvinna in i mig själv en stund. Jag spenderar min tid utåt, så nu vill jag ha lite tid inåt. Lite tid med min egen hjärna, lite tid med mina egna fingrar. Lite skapartid helt enkelt.

Så om en stund så ska jag smyga in på mitt rum, ta på mig målarkläderna, tända ljusen och sippa lite vin med en pensel i handen och mitt huvud någonstans på andra sidan av universum.

Kvällens soundtrack;
Tesla – Love Song - Single Version
Name The Pet – Falling
Hurts – Silver Lining

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar