söndag 19 december 2010

En fantastisk söndag!

Idag är en helt underbar dag, utan någon uppenbar anledning egentligen. Jag vaknade vid 10, efter att ha sovit ungefär 12 timmar i sträck vilket i sig är ljuvligt! Det blev sen frukost/ brunch med räkmacka och kaffe. Sen snurrade dagen igång! Jag har pysslat och bakat hela dagen. Jag har gjort julens köttbullar, skrivit fixarlistor och fixat allt julgodiset! Det blev Kardemumma-tryfflar, gräddtryfflar med kaffe, marsipanstjärnor med mjölkchoklad, wienernougat och nötchokladtoppar och 2 sorters fudge! Massa choklad! Precis som det ska vara till jul, massa sötsaker :)


Det blev en riktig söndagsmiddag här hemma också. Kycklingschnitzel med parmesan, klyftpotatis och rosépepparsås. Massa gottis! Och jag kommer troligen gå upp i vikt bara av att titta på allt godis jag gjort! Men va fasiken! Jag är villig att ta den smällen, för det är ljuvligt att ha en så bra dag som jag har. Det var länge sen jag mådde så bra som jag gör idag, jag är utvilad och fylld med energi. Jag får tacka Lillpojken för det, han har en magisk förmåga att sparka igång mig. För att inte tala om kombon och ankans trevliga sällskap. De ger mig så mycket energi!

Vi var iväg igår och åkte skridskor, jag, ankan och lillpojken. Hans första gång på ett par skridskor och han var jätteduktig! Det var lite stapplande, och han trillade ett par gånger men han började förstå tekniken. För att vara 4 så grejjade han det bra!

Nu ska jag fortsätta fixa och dona, sen blir det en varm och välförtjänt dusch!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar