söndag 23 januari 2011

Asocial läggning.

Just nu lider jag av en något asocial läggning.
Känner inte riktigt att jag orkar vara social, vill mest bara låsa in mig i mitt sovrum, dra igång musik och lägga mig raklång på min matta och bara stirra upp i taket.
Det är där jag spenderat merparten av min tid de senaste dagarna.
Stirrande rakt ut i intet.

Till och med Kombon försöker jag undvika, för jag orkar inte spela spel för tillfället.
Orkar inte vara den glada, muntra, fixande Tess för tillfället.
Överlät till och med matlagningen till Kombon igår.
Inte för att jag inte tycker om att laga mat men just igår orkade jag verkligen inte stå och skapa kulinariska mästerverk.
Det är väl egentligen inte orken som saknas mig, mer lusten.
Idag har jag i alla fall fått något gjort. Jag har bakat Solrosbullar och klick-kakor.
Inte så mycket för att jag har lust egentligen utan mer för att jag behöver något att sysselsätta mig med så att jag inte sjunker ner i grubbel igen.
Har inte tiden att grubbla idag, ska ju snart gå och jobba igen och då måste stora charmen vara på.
Jag måste le, vara social, trevlig, flexibel och problemlösande.

Och det är svårt att vara allt det när man egentligen vill vara fullkomligt asocial och bo på en ö utan en mänsklig själ i närheten.

Det är för tillfället svårt att ens vara trevlig mot Kombon, allt tycks irritera mig, Hennes närvaro kryper under mitt skinn just nu och bara skaver, Ankans glada ansikte är trevligt men just nu orkar jag inte med att vara munter. Mams är som alltid mamma men just nu är till och med hennes sällskap för mycket för mig.

*suck*
Var finns de öde öarna när man behöver dem som mest?

2 kommentarer: