söndag 16 januari 2011

Med luft under mina vingar.

Det är med lätt hjärta, med en fri själ jag skriver.
Det är utan tyngd jag funderar, utan skuld jag tänker.
Jag andas utan baktanke, jag dansar av glädjen, ler av lyckan.
Jag vandrar utan börda, utan extra tyngd på mitt hjärta.

Saker kanske inte gick som önskat, saker kanske tog vändningar som jag inte önskar, men det tog ett steg. Steg som skulle tas, ord blev sagda som behövde luftas, som behövde komma ut.

Nu är det gjort och jag känner mig som en helt ny människa.

För kunskapen har den effekten, att veta är bra. Även om man vet saker man kanske inte ville skulle vara. Men saken är ju vad den är oavsett om man vet eller ej.
Då föredrar jag att veta, att veta gör det lättare.
Nu vet jag ju vilka band som ska klippas och vilka band som ska knytas.

Det är med ett ångestbefriat hjärta jag skriver.
Och det...
Det är tamejfan den bästa känslan på väldigt länge.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar