lördag 15 januari 2011

Det är Lördag I.

Idag blev jag väckt av Ankan, som strax därpå dök upp för lite kaffe. Det var skönt att få lite sällskap till morgonfikan, det var dessutom ganska bra att hon lyckades sparka upp mig tidigt annars hade jag bara börjat vända på mitt dygn igen. Jag har precis haft seriösa problem med att vända tillbaka det.

Det blev en tur på stan innan, köpa grönsaker, en bok som heter Erotica som innehåller bland annat Justine av Markis De Sade. Jag har länge velat läsa något av hans verk och att se Thirty seconds to mars kortfilm Hurricane förstärkte bara den lusten. Det blev även en runda för att införskaffa lite rödvin. Allt som saknas nu är mina smala penslar som fortfarande är utlånade, men de hittar väl hem så småningom. Måste ju träffa den som lånat dem förr eller senare ändå.
Hade dock varit trevligt att kunna måla loss lite ikväll.. Men det får vara till en annan kväll helt enkelt.

Det blev en fika på stan med, självklart på stammishaket. Det enda stället i stan där du får en kanna kaffe när du beställer kaffe. Deras hallonkaka med vaniljvisp är utan tvekan gudomlig. Påminner om min farmors kakor, så jag brukar skicka henne en tanke när jag sitter och fikar där. Min farmor brukade också gå och fika där en gång i tiden, så det känns som om jag är lite närmre henne när jag är just där.

Nu ska jag fortsätta övervaka klyftpotatisen och fixa mina veggieburgare.
På återseende!

2 kommentarer:

  1. Varför fikar vi aldrig där när vi är nere?! :(

    SvaraRadera
  2. Men kom ner så kan vi gå dit? :)

    SvaraRadera