måndag 24 januari 2011

Inredningsdröm.

Bilderna är helt fräckt stulna från diverse sidor på nätet, jag påstår mig inte äga någon av dem :)
(fin disclaimer :P)
Så som bilden ovan, vill jag bo. Jag vill bo i ett hem med disiga färger, med gamla böcker överallt, med sammetsklädda möbler och penslar i krukor. Jag vill ha ett hem där det syns att man lever, med gamla art nouveau planscher på väggarna bredvid mina egna tavlor. 
Jag vill ha udda stolar, hemmaodlade örter i köksfönstret och doften av färg och hembakat. 
Jag vill dricka rödvin med en bok i handen och fötterna på en gammal matta som jag släpat hem från någon loppis.

Det ovan är Duncan Grants studio. Han var del av Bloomsbury gruppen i England och hans studio är typ min våtaste dröm. Jag älskar den kreativa röran, blandningen av färger med små nästan omärkbara färgknallar som bara lyfter allt.
Nu ska jag bara ha det huset också, så är det bara att sätta igång :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar