torsdag 20 januari 2011

Fulle rulle utan kanelbulle.

Jag gick upp 04.45 idag.
Det är utan tvekan mot alla mänskliga rättigheter att lämna sängvärmen så tidigt.. Det (!) är jag säker på.
Tog bussen till stan 05.56 (med kaffet i handen).
Tåget till malmö 06.30.
Buss till Umas 07.51.
Allt utom att gå upp genomfördes med Mams sällskap.
Och det gick chockerande nog bra. Vi har inte bråkat, vi har inte gnabbat, vi har inte varit sura och arga på varandra en enda gång.

Det är första gången jag ser den nya stationen i Malmö och jag måste säga att den är riktigt snygg, för att vara ett vidunder av stål och glas det vill säga. Det var väldigt udda att rulla in på Malmö station under marken, när man är van vid att rulla in ovanför och se den vackra tegelbyggnaden som brukade vara Malmös tågstation. Men nu har de ju byggt citytunneln och allt ska moderniseras, med resultatet att det snarare känns som att åka tunnelbana än ett vanligt tåg. När vi skulle hem så hoppade vi på vid Triangeln och åkte hela vägen hem.
Sånt gillas!
Stationen vid Triangeln var däremot helt fantastisk, byggnaden såg ut som en stor bubbla av glas som var på väg upp ur marken. Glaset var infogat så att det såg ut som ett böjt kyrkfönster (dock minus helgon och färg.) vilket matchade den gamla kyrkan som bara låg ett stenkast bort.
På väg ner mot perrongerna så hängde det massa snöflingor/"virkade" dukar av högblank typ aluminium. Sjukt snyggt.
Nåväl, vi var tillbaka i Krstd vid halv ett.
Sprang inom källarprojektet innan vi åkte hem, vilket ledde till att jag fick en extra kasse att bära. Ett mjukis-set från Odd Molly, 3 gammaldags smörknivar, en halsduk och 2 böcker. 20:- allt som allt.
Efter det hem som sagt, och hann knappt få igång kaffet innan Kombon kom hem.
Och sen dess har jag rensat min dator, vikt tvätt, lagat middag, badat, funderat på karriärbyte, surat, haft bittra konversationer med mig själv, ätit lite till, virkat och insett att all ork och lust fullkomligt försvunnit.
Just nu sitter jag som ett apatiskt krigsbarn och stirrar ut i luften.
Den här dagen tog den sista av min energi.
Min reserv har varit låg nu ett tag, dras ju med samma förkylning som jag haft sen mellandagarna och det tar ganska hårt på krafterna.
Jag dras med en del annat skit också, men jag orkar verkligen inte sitta och gnälla över det här.

Nu är klockan 20.25 och jag överväger att gå och lägga mig. På allvar alltså!

På återseende och godnatt från Tant Tess.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar