söndag 3 oktober 2010

Bästa helgen någonsin.

The Cure – Friday I'm In Love

Vilken jäkla helg jag har haft! I fredags så drack jag vin med Ankan och Kombon. Vi skrattade till The Cure´s underbara musik. Det spårade ur såpass att Kombon till och med gosade med en ryamatta (till hennes försvar så såg den väääldigt gosig ut :))

Haddaway – What Is Love

Så i lördags så vaknade jag lagom snurrig och släpade upp mitt bakfulla arsle ur sängen. Jag mötte upp Gamle far vi halv 10 och styrde kosan mot Tollarp. Nu har jag äntligen fixat det iallafall.
Från Tollarp styrdes stegen mot Bromölla, för lite lunch och lite tid med bröderna. Jag provade på att åka skatebord, något jag för övrigt inte gjort på alldeles för många år. Med andan i halsen lyckades jag överleva denna bravad till mina bröders stora förtjusning.
Från Bromölla tillbaka till K-stad, äta, duscha, sminka, fixa håret, klä sig, springa till bussen med påsarna i handen och se hur bussfan kör iväg. Det tog i slutändan över en timme att ta sig från punkt A till punkt B (*suck*)
Väl hemma hos Frk. Vero blev det rosa skumpa, fnissande och ljudlös skräckfilm på tv. Vidare in till stan, in på grand och rätt som det var visade det sig att vi var de enda på det dansgolvet. Om man inte räknar den söta lilla Homo-mannen som hittade oss vid dörren och bestämde sig för att vi var det läckraste som funnits sen chokladsås? "åhhhh guuuuuuuud, ni är så snygga. Jag är homosexuell men ni är snygga iaf." Uppföljt av; "Jaaaaag ska dansaaaaaa i neoooooooon....osv osv.."
Kul kille.
Vi gick ut en runda för att få oss en paus, gick inom Valvet och träffade lite annat folk vi kände (ni vet vilka ni är :))
och när vi kom ut så kom det en lång mörk främling (E)!! och min lycka var gjord, sååå ljuvlig! Han hängde med in på Grand, pratade med flickorna, hälsade snällt på alla och han dansade! Ja, gott folk han DANSADE! Han kan dessutom dansa. Jag smög till mig lite "tafsningar" under kvällens lopp, fin kropp att ta på :P
För att göra historien lite kortare, så var jag inte hemma förrän klockan var närmre 5 och då hade jag dessutom hunnit stjäla en kram och lite oskyldiga pussar.. Återigen *suck*

The Killers – Somebody Told Me

Söndag. :(
Upp ur sängen 8.15 och då var jag fortfarande inte säker på om jag var full eller bakfull. Klä sig och pendla in till stan. Vidare till Sölve, in i kyrkan och sitta där med solbrillor. För vi lyckades hitta just den bänkraden som var dränkt i solsken. Sen spenderades resten av dagens "ovettiga" timmar med 10 sockerkickade ungar som sprang cirklar kring min bakfulla uppenbarelse (samtliga barn var dessutom garanterat under 7 år gamla). Jag kan riktigt se framför mig hur jag såg ut där jag satt. Blek, bakfull, solbrillor, ett nöjt leende i ansiktet och konstant tryckandes på mobilen (jag är populär idag :D)
Buss hem, trött, dåsig.
Dags att sortera lådor och dricka kaffe med Ankan.

Ha en bra kväll folket!

1 kommentar: