tisdag 5 oktober 2010

Saker jag inte gjort.

Jag hade en hel lista med saker som skulle göras idag, men av någon anledning så har jag varit Sveriges mest omotiverade människa idag. Jag har helt enkelt inte kunnat sätta igång, hjärnan har varit fullt upptagen med att måla tavlor snarare än att klura ut hur man putsar ett fönster. Missförstå mig rätt.. jag vet hur man putsar ett fönster men det har inte min hjärna varit införstådd med idag. Så istället har jag spenderat min tid med att förädla den fantastiska konsten "att måla luft tavlor". Jag sitter rakt upp och ner och målar bilder i mitt huvud som jag senare kommer att skrika i ren frustration över, eftersom de inte översätter sig själv på duk lika lätt som jag målar dem i mitt huvud. färgerna tycks dovare i mitt huvud, linjerna finare, djupet större och det är så svårt att få det rätt.

Idag borde jag ha putsat fönster, jag borde ha städat min garderob, jag borde ha vikt tvätt men jag har inte kunnat finna min väg till de sysslorna. Istället smet jag iväg och drack kaffe med Ankan.

Nu funderar jag på att greppa min penslar och försvinna iväg från verkligheten igen. Det enda som egentligen saknas är vinet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar