lördag 9 oktober 2010

Risker man får ta.

Ibland finns det risker man måste ta, och ibland finns det saker man gärna riskerar. Ibland... är det svårt att se skillnad på saker man kan riskera och det man måste riskera. Som just nu, jag vet inte vad jag är villig att riskera men jag tror att jag vet vilka riskerna är och vad jag måste göra.

Men den stora frågan blir om jag faktiskt är villig att ta stegen som krävs?

Nu tänker ni "Nu är hon igång och svamlar igen", "herregud aldrig fattar man någonting av det som hon skriver"...

Men att svamla är det jag gör, det är så jag tänker. I vågor, om stort och smått. Om viktigt och oviktigt. Och just det där med risker är viktigt. Ibland måste man våga för att vinna, men om man vågar och inte vinner då?

Nu är jag fullt medveten om att fel personer eventuellt läser detta och det skiter jag ganska högaktningsfullt i.
Jag har behov, jag har vilja. Ibland vill jag väldigt mycket, just nu vill jag väldigt mycket.
Jag har tankar, känslor, känslor som är både fysiska och psykiska. Ibland när jag vill något, så vill jag så mycket att det blir psykosomatiskt.
Som nu.
Just nu vill jag så att det värker i mina fingrar och i mina konstnärsådror. Jag vill måla, jag vill sjunga, skratta, kyssas, spela tvspel. Jag vill.
Jag vill kyssas.

Jag är medveten om risken jag tar, jag är villig att ta den. Jag vet att jag kanske förlorar, men fint då!

Då får jag väl helt enkelt förlora.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar