lördag 16 oktober 2010

Skuggspel.

Tillbaka lutad i en varm säng i mörker med musiken som enda sällskap blir världen annorlunda, ljuset som sipprar in mellan mina persienner blir mjukare. Grannarnas liv bakom fördragna gardiner blir teater för mina ögon där mina tankar sätter berättarrösten. De spelar mina dikter till toner jag valt. De rör sig i spontan skuggkoreografi, med lampor som släcks och tänds. De lever hela liv bakom sina gardiner som ingen vet något om. Men jag skänker dem mina tankar och min uppmärksamhet där jag ligger och hittar på deras liv. Jag bygger dem, skänker dem ett förflutet och en framtid i våran lilla skuggvärld.

Just idag är det ljuvligt att ligga i en varm säng, när man vet att ute är det kallt. Det enda jag egentligen saknar är ett glas rött vin.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar