tisdag 26 oktober 2010

Insomnia.

Jag har haft ett smärre besök av min insomnia inatt. Sist jag tittade på klockan så började den alltför snabbt närma sig 2. Och man ska fan inte vara vaken vid 2 om man ska upp vid 6. Det är inte mänskligt.
Anledningen till att jag inte sov?

Det finns tusen.
Jag irrade in mig på tankestigar om pappersmassa, tidningar, tapetklister. Känslor, rädslor, funderingar. Texter snurrade i mitt huvud och blandade sig med saker jag läst, hört, sett.
Ljud ekade in i mitt sovrum, känslan på min hud, allt distraherade mig. Ljuset från månen på mig blev en enorm irritationsfaktor och plötsligt har sömnen aldrig känts mer avlägsen.

Varför är det så?
Att det är först när man lägger sin trötta lekamen till vila som allt snurrar igång?

Jag är i alla fall vaken nu, sitter med kaffe i hand och försöker gnugga sömnen ur mina ögon. Snart är det dags för jobb, och till min stora lycka så ska jag bara vara där till 13.30.
Sen ska jag hem, laga mat, plocka fram min symaskin, hjälpa Ankan förvandla en skjorta till en läkarrock åt lillpojken.
Någonstans på vägen ska jag även återfinna mitt förstånd och klura ut en lämplig outfit åt mig själv, för jag ska ju också på maskerad.

Många krav på en kort dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar