söndag 28 november 2010

1:a advent.

Underbart! Feberfri, OCH jag har lyckats äta något ordentligt. Något jag inte lyckats med sen i fredags. Jag är inte fullt lika trött, eller lika snurrig som jag var igår. Fortfarande förkyld så det förslår, men det är inte lika förlamande som det var igår. Huvudvärken är borta, och jag behövde inte ens ta till morfars knep för att bli av med den.
"Stick huvudet i en spann med vatten 3 gånger, ta upp huvudet 2..."
Ja, ni förstår nog syftet med den övningen.
Adventspysslet har kommit upp, och snön den bara vräker ner ute. Nästan så att till och med jag får lite julkänsla.
Just nu sitter jag i mitt kök med tända ljus och lyssnar på;
och njuter av att det är snön som faller och inte jag. Jag balanserar på kanten till ett fall men jag tänker banne mig inte tippa över helt. En annan favorit som går varm idag;  
Låtar som passar bra, som smälter in, som sjunker in i min puls. Som blir min puls, som smeker söndagsmelankolin tills den spinner, rullar ihop sig och somnar nöjt i ett hörn.

Fast jag hade hellre fått en beröring av mänsklig karaktär snarare än musikalisk, men man kan inte få allt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar