tisdag 16 november 2010

Skrivande från en annan värld.

Jag skriver från en annan värld idag. jag sitter inte på min vanliga plats. Jag sitter vid någon annans bord, med någon annans mugg och dricker pulverkaffe. Bara det är ett säkert tecken på att jag inte befinner mig hemma, pulverkaffe...
Har druckit mitt första pulverkaffe någonsin här, innanför dessa väggar.
Just nu sitter jag och njuter av någon annans utsikt, eller ja så gott det går. Imman ligger ganska tjock på fönsterna, men bortom imman finns det nakna träd och en hel värld. Med människor som lever sin vardagliga liv vecka in och vecka ut. På samma sätt som jag.
Trots att perspektivet är ett annat så är det ändå jag som för mina fingrar över mina tangenter. det är fortfarande jag som tänker, som försöker formulera mina tankar. Och som vanligt kammar jag hem ungefär noll. Mina tankar är för flyktiga, och de tankar jag väl lyckas fånga är jag som vanligt alldeles för feg för att våga publicera.
För jag kan ju inte publicera tankar som jag inte ens kan tala om?

A Fine Frenzy – Near To You

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar