söndag 7 november 2010

Dessa satans söndagar.

Jag har verkligen inget till övers för söndagar. Tycker rakt av illa om dem. De är veckans tristaste dag. Finns absolut inget att göra med söndagar.
Även när jag sovit länge så känner jag mig uttråkad och rastlös av dem, så det slutar alltid på samma sätt. Jag dricker för mycket kaffe och jag har för lite att göra.
Just idag har jag sysselsatt mig med att dricka kaffe med Ankan, busat med lillpojken, plockat löv, klippt i sönder ett av Ernest Hemingways verk, målat tidigare nämnda verk, limmat fast det på en tavelduk o formen av ett hjärta. Ett anatomiskt korrekt hjärta.
Nu har jag gjort degen till Tortillabröd, mixat kryddmix till Gyros och väntar på det ska bli färdigjäst och färdigmarinerat. Jag har gjort tusen saker känns det som, och ändå känns det inte som om jag gjort tillräckligt. Jag skulle vilja göra så mycket mer, så mycket annat. Allt det jag gör, lättar inte mina tankar eller min rastlöshet.
Min vanliga söndagsmelankoli är närvarande som ett stort svart moln hängande över min axel. Jag verkligen hatar söndagar, ett ruggigt slöseri på en dag.

Men det finns inget jag kan göra åt det hela.
Så jag får bita ihop, dricka mer kaffe och måla lite till..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar