torsdag 18 november 2010

Bakis.

Jag drack vin och öl igår, spelade massa hög musik och det fick jag lida för idag. När jag vaknade i morse kunde jag verkligen inte förstå varför jag hade ont i huvudet.. Led av tyngsta huvudet någonsin, kändes som om det satt fast vid kudden. Seriöst. Det kändes verkligen som om kudden var en del av min hjärna.
Men upp kom jag, och jag var på jobbet i tid. Och där var det den gamla vanliga kaosartade situationen som det alltid är där..
Och det ficka jag nysta i, bakfull, trött, och väldigt oengagerat. Jag var verkligen inte på humör för att jobba idag, hade mycket hellre stannat i min säng till middagstid och gjort absolut ingenting. Men nej, det var jobb som gällde, och jobbat har jag gjort.
Fram till middag i alla fall, sen var det föreläsning på Yllan som gällde.. och det var fan ett allvarligt slöseri med tid.
Bla bla bla.. Aksel Sandemose.. Bla bla.. Jantelagen.. Bla bla.. Chokladkondomer... *Gäsp*
Det enda som gjorde det värt att åka dit var kaffet och våra skämt om laserturken. Utan det hade jag somnat direkt.
Nu sitter jag och väntar på att kycklingen ska bli färdig, sen ska det ätas chokladmousse hos Ankan och Lill-Gos. Efter det blir det simning, får simma mig blå om jag ska bli av med chokladmoussen men det är smällar man får ta..

Nu är jag inte fullt lika tung i huvudet i alla fall..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar