torsdag 25 november 2010

G'morrn.

Idag är jag tyngre i huvudet än jag hoppades att jag skulle vara. Efter jobbet smög jag inom Ankan och vi skulle ta ett glas vin... Det blir inte ett glas vin med henne, jag tror att jag stoppade på 4 glas. Rättning.. Hon stoppade vid 4 :P
Hemåt bar det sent och jag tycker synd om henne som skulle upp idag och gå till jobbet. Själv halkade jag gatan fram och småpratade med mig själv som ett annat fyllo, släpade fötterna halvt efter mig och försökte få min mobil att fungera genom att prata med den! Revolutionerande sätt att få teknik att fungera, ömsom skäll på den och ömsom bönfall den så kanske den går dig till mötes :D
Idag.. Är det alldeles för vitt ute, alldeles för ljust. Men jag gör antagandet att det är straffet för vinet jag drack. Dock behövde jag det vinet, jag behövde den stunden, jag behövde det sällskapet. Det fanns saker jag behövde reda upp, nysta ut och lägga undan och Ankan greppar mitt sätt att tänka så enkelt.
Hon och Fru F, superkvinnorna som orkar rota i mina tankar, som orkar "bråka" med mig när jag är oresonlig.
Och oresonlig.. Det är jag ofta!

2 kommentarer:

  1. Du är en älskvärd kvinna det är därför vi orkar rota i ditt liv :) Men du ger så mycket tillbaka

    SvaraRadera