söndag 21 november 2010

Jag röker för mycket.

Jag röker på tok för mycket när jag sitter i mitt kök, mitt i natten och väntar på att hjärnstilleståndet ska infinna sig.
Jag är nästan helt oförmögen att sova just nu, på samma sätt som jag finner det svårt att äta.
Hela min rytm är rubbad, och detleder till att jag röker på tok för mycket.
Jag skulle kunna vänta hela natten på att hjärnan ska stanna upp och sluta snurra, men när den väl dragit igång så är den ohejdbar. Den kan snurra iväg så pass att jag helt plötsligt upptäcker att jag rökt 10 cigaretter och solen håller på att gå upp, och då vet jag att jag har en jobbig period av mild insomnia framför mig.
Jag skriver mild för det finns dem som har det betydligt värre, men för min del är det tillräckligt illa för att jag ska rubbas i mina cirklar.
Även när jag har sovsällskap ligger jag vaken och lyssnar på omvärlden, även då sorterar jag tankar tills jag somnar av fysisk utmattning.

Nu ska jag krypa in i min säng och be en stilla bön om att jag faktisk får sova utan några större problem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar