lördag 27 november 2010

Om jag går nu.

Jag har haft de konstigaste drömmarna idag, när jag balanserat mellan verkligheten och sömnen. Jag har varit fysiskt vaken och mentalt sovande. Jag har pendlat mellan dag och natt, verklighet och fanatsi, vaken och sovande. Så fort jag vaknat till och försökt fånga de flyktiga drömmarna har mitt huvud sprängts av huvudvärk.
Så jag minns inte drömmarna bara de märkliga känslorna de lämnat mig med.
Men det är kanske lika bra att jag inte minns drömmarna, att jag inte minns vad som hände, vad som sades och vilka som var där.
Jag minns meningar från en av dem;

"Om jag går nu kommer det att vara som om jag aldrig funnits. Om jag går nu kommer min närvaro vara glömd direkt, jag kommer inte att ha lämnat några spår, ingen skugga kommer att finnas, inget eko.


Om jag går nu kommer allting vara som det var innan. Inget kommer att avslöja att jag varit där, inget kommer att avslöja vart jag gick."

Lustigt vilka meningar ens hjärna kan skapa när man balanserar mellan sömnen och verkligheten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar